Du har nå logget ut på grunn av inaktivitet. Logge inn igjen for å fortsette å handle!
Du har allerede angitt at du vil bruke en kontrakt eller andre fremmende koden på kjøpet.
Du kan ikke kombinere flere salgsfremmende koder eller kontraktsmessige rabatter.
Rabatt med fremme koden:
Rabatt med avtaler eller eksisterende kode:
Velg ett av alternativene
Fremmende koden du inngikk er ikke gyldig.
En grunn kan være at kampanjeperioden er utløpt, eller det finnes ingen bilder til din handlekurv i denne kampanjen.
Kontakt oss for mer informasjon på + 46 (0)8-644 83 30!
En kunstform eller et nytt grep i kommunikasjonen din?
Har du sett deg mett på varme sepiatoner eller pastellfarger og er sugen på en mer naken og råere tone? Kanskje ser du etter nostalgiske eller sofistikerte verdier til kommunikasjonen din? Da bør du lese videre.
Vi har tidligere skrevet om de nye trendene
Fargebombe og
Nordic noir. Nå ser vi en begynnende trend innenfor svarthvitt fotografi som gjør oss nysgjerrige. Vi har snakket med semiotikeren Karin Sandelin fra Kantar Sifo for å finne ut hva svarthvite bilder signaliserer, og hvordan du best kan bruke dem i kommunikasjonen din.
Et tidløst uttrykk
Før fargefotografiet ble oppfunnet, fantes det bare svarthvite bilder og filmer. Det er kanskje derfor vi spontant blir minnet om fortiden når vi ser et svarthvitt bilde.
Svarthvite bilder fører oss på en måte bort fra tid og rom og skaper på den måten det vi kaller et "tidløst" uttrykk. Det man kanskje ikke tenker på, er at fargesettingen i bildene er en viktig faktor når vi skal bestemme stedet for motivet, tid på døgnet, årstallet og tidsepoken.
Vil du signalisere tilbakeblikk og dokumentere verdier som peker mot en forgangen tid? Eller vil du at bildene dine skal forbindes med nostalgi og romantikk eller kanskje se på motivet med et analytisk blikk som fremkaller minner? Da passer svarthvite bilder perfekt for kommunikasjonen din.
Alvorlig, sofistikert
eller punket
Generelt passer svarthvite bilder for et ettertenksomt uttrykk som handler om en betraktende holdning med et lettere alvorsfullt preg. Svarthvite bilder kan også være effektive for budskap som handler om noe sofistikert og elegant, eller om avstand og kontroll.
Hvis bildene dine skiller seg mye ut i fargesetting, kan svarthvite bilder bli et løft for sammensetningen av utvalget ditt.
Innenfor kunstfotografiet brukes svarthvite bilder ofte for å skape bilder som er "arty" – særlig når de inneholder store kontraster. Legg til litt "forstyrrelser" i bildene, så får du også et punkete og rebelsk uttrykk.
Ønsker du å formidle en levende og organisk tone?
I så fall anbefaler vi at du ikke bruker svarthvite bilder. Svarthvite bilder demper nemlig signaler om lukt, smak og fantasirik inspirasjon. Og heller ikke når du vil kommunisere budskap om "her og nå" – samtiden – passer det med svarthvite bilder.
Gjør et bevisst valg
Nyköping, by i Sverige, har på en enestående måte klart å bygge opp et varig varemerkeuttrykk med bildene sine som vekker lengsel i oss etter Nyköping. Til tross for den kalde tonen i de svarthvite bildene har de lykkes med å fange en varm og sofistikert følelse som skal få oss til å ville leve og bo i Nyköping.
Et annet varemerke som bruker svarthvite bilder i kommunikasjonen sin på en måte vi liker, er Länsförsäkringar, et forsikringsselskap i Sverige, med kampanjen
#Misslyckad. Her har kommunikatoren kombinert svarthvite bilder med fargebilder i en fin kontrast som skaper en følelse av både påtrengende alvor og håpefull varme – noe som passer godt inn i budskapet i denne kampanjen.
Hvis du velger å arbeide med svarthvite bilder, bør bildevalget være strategisk og enhetlig. Et konsekvent bildespråk bygger på tydelighet, noe som skaper troverdighet for varemerket.