Du har nå logget ut på grunn av inaktivitet. Logge inn igjen for å fortsette å handle!
Du har allerede angitt at du vil bruke en kontrakt eller andre fremmende koden på kjøpet.
Du kan ikke kombinere flere salgsfremmende koder eller kontraktsmessige rabatter.
Rabatt med fremme koden:
Rabatt med avtaler eller eksisterende kode:
Velg ett av alternativene
Fremmende koden du inngikk er ikke gyldig.
En grunn kan være at kampanjeperioden er utløpt, eller det finnes ingen bilder til din handlekurv i denne kampanjen.
Kontakt oss for mer informasjon på + 46 (0)8-644 83 30!
Endelig er det sommer, og hva hører mer til sommeren enn blomster! Vi elsker at de slår ut i full blomst om våren og får alt til å dufte søtt. For ikke å snakke om fryden for øyet de gir, og alle følelsene av velbehag. En blomst må ikke undervurderes, og derfor har vi valgt å tilegne denne artikkel til blomsten.
Som vanlig har vi prøvd å finne ut hvordan du kan bli en bedre bildekommunikator med vår eminente semiotiker Karin Sandelin i Kantar Sifo. Vi undersøker hvilke signaler disse herlige blomstene gir. Nyt vår fargeglade artikkel!
Det mange kanskje ikke tenker på, er at blomster er bærere av sterke symbolske kulturelle verdier. De kan derfor signalisere mange forskjellige ting. Det snakkes ofte om "blomstenes språk" – hvordan antall blomster, sorten og fargen i en bukett formidler et budskap. Semiotikk handler i stedet om betydningene vi bygger sammen kulturelt. Vi gir deg to eksempler!
Den røde rosen
Symbolikken i den røde rosen er ofte forbundet med politikk, men den har også andre betydninger, både gjennom måten den fremstår på. og måten vi bruker den på. Den er for eksempel også forbundet med romantisk iscenesettelser, lykkeønskninger og høystemte innredninger. Men rosens harde stilk, spisse torner, tunge duft og sammenpressede blader signaliserer også alvor, tyngde, høytidelighet, selvsikkerhet og fasthet.
Rene sommerblomster
For eksempel bærer prestekrager og blåklokker helt andre betydninger. De er mer flyktige – rene og klare i sin form. Duften får oss til å minnes skoleavslutninger og ferier, og hvordan du barbeint bøyde deg ned og plukket blomster med hånden, samlet dem i favnen og laget kranser med ville blomster. Du finner dem i veikanten, på sommerengen og like i nærheten som en del av hverdagen, men samtidig i en tid som forbindes med optimisme og glede – den herlige sommeren.
Uttrykket påvirkes selvfølgelig også av hvordan blomstene arrangeres. Et eksempel på et arrangement er japansk "ikebana" – kunsten å finne skjønnhet i den perfekte mangelen på perfeksjon som signaliserer minimalisme og presisjon. Mengder av utsprungne blomster, ustyrlige og strittende, formidler i stedet en autentisk og naturlig følelse.
Historisk sett har de sterkt metaforiske blomstene symbolisert forskjellige politiske partier, men i det siste har trenden vært å bytte ut den sky og jordnære blomsten med mer stringente og stiliserte grafiske elementer. Denne trenden med kresen og "prydelig" minimalisme og stilisering av logotyper generelt er et tegn som viser varemerkenes selvfølgelige eksistens i hverdagen vår. Men dette resulterer samtidig i et fravær av sterke metaforer, for eksempel blomster,
noe som fører med seg en rikdom av kulturelle betydninger og verdier. Når de brukes på riktig måte utvikler de kommunikasjonen og identiteten til varemerket ditt ved hjelp av emosjonelle verdier som for eksempel tradisjonell, moderne, sterk, vennlig, åpen og korrekt.
Avhengig av hva du vil si, kan du utnytte valget av blomster og form for å forsterke budskapet ditt. Klikk deg inn på nettstedet vårt for å finne blomsterbilder som passer budskapet ditt!