Linda, kan du fortelle hva KIT gjør, for dem som ikke kjenner til dere?
KITs mål er å være Sveriges ledende byrå for bevegelig innhold på sosiale medier. Målet vårt som byrå er å alltid gi kunden riktig innhold til riktig person, på riktig plattform og vite nøyaktig når dette innholdet skal distribueres.
Alt innhold vi lager på sosiale medier, bygger på innholdsdata. På den måten trenger vi ikke å A/B-teste innholdet, men vi vet hvilken historie vi skal fortelle, hvordan vi skal fortelle
den, for hvem vi skal fortelle den, og hvor og når den skal distribueres.
Det lønner seg å legge ut videomateriale på sosiale medier, og hvis du lager riktig innhold, er distribusjonen av bevegelig innhold billig. Du kan altså få stor spredning hvis du lager riktig innhold.
Hva er riktig innhold?
Det kommer selvfølgelig an på, men noen ting bør man ha klart for seg, for eksempel: Hvorfor gjør vi akkurat dette, for hvem, hvorfor vil noen dele dette, og hva er målet?
En viktig ting å tenke på er at du ikke kan si alt i en film. Et klassisk scenario er at noen kommer til oss og vil ha hjelp til å lage en film. Når vi spør om hva filmen skal handle om, får vi til svar at den skal handle om x, y og z. Da svarer vi
som regel at det ikke er én film, det er minst tre filmer. I hvert fall om målet er at folk skal se på videoen. Og så bør filmene tilpasses etter målgruppe og plattform. Så til slutt er det kanskje ti filmer vi lager, i stedet for én.
|