Du har nå logget ut på grunn av inaktivitet. Logge inn igjen for å fortsette å handle!
Du har allerede angitt at du vil bruke en kontrakt eller andre fremmende koden på kjøpet.
Du kan ikke kombinere flere salgsfremmende koder eller kontraktsmessige rabatter.
Rabatt med fremme koden:
Rabatt med avtaler eller eksisterende kode:
Velg ett av alternativene
Fremmende koden du inngikk er ikke gyldig.
En grunn kan være at kampanjeperioden er utløpt, eller det finnes ingen bilder til din handlekurv i denne kampanjen.
Kontakt oss for mer informasjon på + 46 (0)8-644 83 30!
Slik blir du bedre på bildevalg
- bildeproffens beste tips
Et bilde sier mer enn tusen ord, heter det. I Johnérs store arkiv finnes det tusenvis av fantastiske bilder å velge mellom. Da er det ikke rart at man vingler frem og tilbake når man skal velge bilder ...
Synes du det er vanskelig å velge bilder til kommunikasjonen din? Disse fem tipsene fra Johnérs bilderedaktør Lovisa Rönnquist hjelper deg med å bli bedre på bildevalg.
Om Lovisa Rönnquist
Johnérs bilderedaktør Lovisa Rönnquist hjelper kundene med å finne riktige bilder når de selv ikke finner det de er ute etter. Siden Lovisa også arbeider med å velge ut de aller beste bildene fra frilansfotografene våre, har hun bedre oversikt over bildearkivet vårt enn noen andre!
Fem gode tips for bedre bildevalg
1. Finn en rød tråd
"Jeg er svak for tone-i-tone-bilder, så jeg tar ofte utgangspunkt i en type redigering som føles riktig, og leter deretter videre etter bilder med samme tonalitet. Det skjer ofte at jeg finner et bilde jeg virkelig liker, og som passer formålet godt. Deretter tar jeg utgangspunkt i en farge i bildet som kan komme igjen i andre bilder. Hvis jeg for eksempel begynner med å velge et bilde der en person har en rød genser, kan det bli startpunktet for retningen
jeg velger når det gjelder farge. Motivet og handlingen er selvfølgelig det første jeg leter etter, men jeg ønsker at helheten skal bli bra."
2. Ikke gjenta innholdet i teksten
"Å gjenta budskapet i teksten med et bilde som sier nøyaktig det samme, er et big no-no for meg. Kommunikasjonen din må ikke bli overtydelig og kjedelig. Her gjelder det at du tenker deg litt om, slik at bildet tilfører noe ekstra. Hvis bildet og teksten sier forskjellige ting, må observatøren tenke seg om - og blir da mer delaktig og engasjert."
3. Velg lokalt!
"Å tenke lokalt når du velger bilder, er klokt, mener jeg. Hvis kommunikasjonen din handler om livet i Norge, må bildet føles norsk eller skandinavisk. Selv om man ikke alltid tenker på det med en gang, er det mange detaljer i et bilde som avslører hvor det kommer fra. Det kan for eksempel være hvordan miljøene eller møblene ser ut, eller hvilke klær eller frisyrer modellene har. Bilder er kulturelt kodet, så velg bilder som målgruppen din kan identifisere
seg med."
4. Tenk normkreativt
"Det er mye å vinne på kommunikasjon som utfordrer normene. Prøv alltid å tenke forbi det første bildet som dukker opp i hodet. Tenk over hva som hadde vært det uventede valget. Hvis du trenger et bilde som forestiller en førsteklasse, blir det mer interessant hvis læreren er en mann med ikke-nordisk bakgrunn, og hvis barna leker med andre leker enn normen tilsier. Hvis du skal skildre en familie, kan du velge et bilde av en familie som ikke er en typisk
kjernefamilie osv."
5. Samle på gode bilder
"For å finne nye bilder som kan passe kommunikasjonen deres, kan du gå inn på
Nye bilder eller siden
Bildeinspirasjon, der vi kontinuerlig legger ut inspirerende utvalg av bilder. Hvis du lager album på
johner.no, kan du samle bilder for ulike formål. Du kan gi mappene navn og også dele dem med kollegaer eller kunder på en enkel måte. Jeg bruker album daglig ved å legge til bilder jeg finner når jeg ser gjennom nyinnkomne bilder. Noen ganger finner jeg et bilde som jeg tenker kan passe en bestemt kunde, eller jeg samler interessante bilder innenfor ulike emner og kategorier."