Du har nå logget ut på grunn av inaktivitet. Logge inn igjen for å fortsette å handle!
Du har allerede angitt at du vil bruke en kontrakt eller andre fremmende koden på kjøpet.
Du kan ikke kombinere flere salgsfremmende koder eller kontraktsmessige rabatter.
Rabatt med fremme koden:
Rabatt med avtaler eller eksisterende kode:
Velg ett av alternativene
Fremmende koden du inngikk er ikke gyldig.
En grunn kan være at kampanjeperioden er utløpt, eller det finnes ingen bilder til din handlekurv i denne kampanjen.
Kontakt oss for mer informasjon på + 46 (0)8-644 83 30!
Tre spørsmål som gjør deg til en bedre bildekommunikator
Med riktige bilder forsterker du både budskapet og relasjonen til dem du vil nå, og posisjonen til varemerket. Når bildene sammen med layouten, fargesettingen, teksten og valget av kommunikasjonskanal samvirker, blir effekten størst og gir et sterkt emosjonelt uttrykk som representerer det du som avsender står for.
Men hva gjør man for å holde en rød tråd gjennom bildevalg, budskap og varemerke?
Vi har snakket med semiotikeren Karin Sandelin, som gir oss tips om tre smarte
spørsmål du kan stille deg selv når du skal velge bilder.
Karin Sandelin
Som semiotiker i Kantar Sifo veileder Karin Sandelin mange av våre største varemerker, organisasjoner og myndigheter i blant annet bildespråk for å få frem sterke og tydelige budskap og varemerkeidentiteter.
Et bilde formidler mange betydninger som vi oppfatter både bevisst og ubevisst. Disse må være synkronisert med kjerneverdiene, uansett hvilket bilde det handler om. Er autentisitet viktig for dere, må bildene også formidle autentisitet. Setter dere pris på individuell tilpasning eller kollektive løsninger, kan også det formidles gjennom bilder.
Bildeeksempel:
individuell tilpasning eller kollektive løsninger
2. Er bildene emosjonelt konsekvente?
Ofte ønsker et varemerke å formidle en rekke verdier, som ikke sjelden spriker - lokalt og globalt, innovativt og forankret, innbydende og sofistikert. På samme måte som en varemerkeplattform må være tydelig, må også bildevalgene være tydelige og konsekvente. På den måten blir budskapet troverdig og dere som avsender gjenkjent.
Fokuser på noen få emosjonelle verdier som ikke motsier hverandre, og definer gjerne "hvordan". Hvordan er dere for
eksempel leder? På hvilken måte, hvilken type lederskap? Og hvordan portretterer dere det i bilder?
Bildeeksempel:
kollektivt lederskap eller individualistisk lederskap
3. Hvordan forholder bildene seg til normer?
Bildevalget forholder seg alltid til den visuelle, offentlige samtalen. Derfor er det viktig å ha kontroll over hvem som representeres i bildene, og på hvilken måte. Bruker dere bilder som viser ulike grupper av mennesker og relasjoner på en stereotyp måte? Bildevalg som konsekvent formidler gammeldagse kjønnsroller eller manglende mangfold, kan lett påvirke relevansen til varemerket hos forskjellige målgrupper. Bildevalget må ikke nødvendigvis være
utfordrende, men bevisst.
Bildeeksempel:
representasjon for tilhørigheten som individ eller i en gruppe