Du har nå logget ut på grunn av inaktivitet. Logge inn igjen for å fortsette å handle!
Du har allerede angitt at du vil bruke en kontrakt eller andre fremmende koden på kjøpet.
Du kan ikke kombinere flere salgsfremmende koder eller kontraktsmessige rabatter.
Rabatt med fremme koden:
Rabatt med avtaler eller eksisterende kode:
Velg ett av alternativene
Fremmende koden du inngikk er ikke gyldig.
En grunn kan være at kampanjeperioden er utløpt, eller det finnes ingen bilder til din handlekurv i denne kampanjen.
Kontakt oss for mer informasjon på + 46 (0)8-644 83 30!
Har du tenkt over hva fargene i bildene dine sier om deg og budskapet ditt? Farger på bildene er sterke bærere av stemninger, og de kan derfor forsterke budskapet i kommunikasjonen din.
Sammen med semiotikeren Karin Sandelin hos Kantar har vi valgt ut tre eksempler for å lære hvilke ulike signaler og stemninger farger kan formidle i et bilde. Les videre og bli en bedre bildekommunikator med oss!
Jordnært, dunkelt og som fra en annen tid
Brune fargetoner minner oss om den stabile og rolige naturen med velbrukte turstier, myk sand og tunge trestammer. Brunt skaper dermed et jordnært og stillferdig uttrykk i bildet. Det er også en farge som ligger nær fargen på hud og pels og formidler dermed myke verdier som nærhet, trygghet og omtanke.
Den brune fargen forteller også noe om tid. Mange materialer blir brunere med tiden av solbleking eller falming. Våre tidligste fotografier ble tatt med sepia - brun i stedet for svart kontrastfarge mot hvitt. Fotografier med brun fargetone får derfor lett et nostalgisk og retrospektivt uttrykk.
Vil du formidle et budskap med en forankret stemning - noe stabilt og jordnært? Da skal du velge den brune fargen. Unngå den når du vil vise fremadrettet og ivrig nysgjerrighet.
Blå farge var i sin tid en dyr farge å produsere til bruk i malerkunsten, dyrere enn gull. Det betydde at bare de mest fornemme hadde råd til å bli portrettert i blått. Blått ble en måte å vise status på. Etter hvert klarte industrien å fremstille blå farge og den ble vanligere i bruk, men signalene om status og makt henger igjen. I dag er blått veletablert som farge på uniformer og innenfor "næringslivets kommunikasjon for å signalere noe som ikke kan bestrides - kontrollert, rasjonelt og autoritært.
Blått fungerer også som metafor for himmelen og det veldige havet. Dette er deler av naturen som er vidstrakte og dermed signalerer noe som er vanskelig å fatte og gripe tak i. Blått blir dermed ofte nærværende i de stundene når du drømmende stirrer ut over det store blå og skaper en rolig stemning.
Hvis du er ute etter et distansert og tankefullt budskap med rasjonell og ordnet status? Storslått på en poetisk måte? Da skal du velge blått. Unngå blått når du vil vise at du er til stede her og nå - samtidig og handlekraftig.
Sporty og våken forsterker av optimistiske verdier
Oransje er en allsidig farge - energisk og sporty. Den forbindes med mange optimistiske verdier med sin varme tone.
Nå ser vi at oransje brukes mye strategisk innen B2B-kommunikasjon og i offentlig sektor. Den har blitt en effektiv farge for å skape varmere og friske bilder i den ellers ganske kjølige og blå-grå kommunikasjonen.
Vil du formidle et budskap som signalerer energi, aktivitet og solens varme? Da skal du velge oransje. Unngå oransje når du vil skape et eksklusivt og sofistikert uttrykk. Men! Du kan være et unntak, som varemerket Hermés sin selvsikre bruk av oransje på sine luksusprodukter og emballasje.